Historien om Karmøy Innebandyklubb

Karmøy Innebandyklubb ble stifte for å gi alle som spilte innebandy som mosjons form, et tilbud om å bli registeret som et medlem i en klubb. På denne måten fikk vi også dokumentert alle som spiller innebandy uregistrert. Karmøy IBK ble stiftet 01.10.10.

Klubben hadde i sine først år en lav medlemsmasse. I 2013 gikk mange av de som trente innebandy ut av idrettslaget de var medlemmer i og startet så med å trene i Karmøy IBK. Dette ble starten på oppturen...

I 2015 tok en av våre ledere, Jan Olav Sørlie, ideen sin ut i praksis. Innebandy for tilrettelagte ansatt ved Solstein.
Dette ble starte på en god tur.
I samme sesong, ble også flere mosjonist lag medlemmer i klubben. På den måten vokste antall medlemmer betraktelig. I løpet av sesongen 2015/16 ble det også klar at SUPER-laget til Karmøy IBK skulle delta i Special Olympics, regi Norge. Dette var første gang Norge deltok i Special Olympics med innebandy. Vi gikk alle spente tider i møte, og i dag vet vi hvilke suksess dette ble. En bedre reklame for innebandy enn det SUPER-laget til Karmøy IBK viste skal vi lete lenge etter.

Fra sesongen 2017/18 fikk også barn som tidligere var i Kopervik IL Innebandy få et tilbud via Karmøy IBK. Disse ble satt i sammen med alle de andre barna i Kopervik og Vedavågen område. Fra da begynte klubben å vokse for alvor og vi når stadig nye høyder i medlemsmassen hvert år.